Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

Az űrturista és a használtautó-nepperek

2011. február 12. - Benyás

Kérdezhetnétek, hogyan jön egymáshoz a kettő, pedig nem is annyira elképzelhetetlen, legalábbis az én logikám szerint nem az. A lényeg, hogy szerintem Charles Simonyi egy zseni. Van ez a táblázatkezelő program, amihez neki is sok köze volt: ő vezette a program fejlesztését. Én meg oda és vissza vagyok az állandó kereszthivatkozásoktól; többnyire azért fogalmazok annyira érthetetlenül, mert mindig azon jár az agyam, hogy mi mivel áll kapcsolatban. Az Excel pedig tökéletesen alkalmas ennek a nehézkes és bonyolult gondolkodásmódnak a vizuális megjelenítésére.

Mikor megvettem a Bicskát, elfelejtettem kikapcsolni a hirdetésfigyelőt. Csak gyűlt a sok Mercedes hirdetés a postafiókomban, és egy nap arra döbbentem rá, hogy ezzel az adathalmazzal lehetne is valamit kezdeni. Mivel a zöld X-es programot használom szinte mindenre, nem volt gond összeütni benne néhány grafikont.


Alant olvashatjátok az utóbbi egy év benzines W202-eseinek hirdetési statisztikáját, melyből a vételi árakra csak feltételekkel, de a magyar gépkocsipark e szegmensére általában jól következtethetünk. Majdnem kilencszáz hirdetésről lesz most szó.

Évjárat: A kínálat közel kétharmadát a facelift előtti, öregebb példányok teszik ki, ebből is különösen erős az 1994-es (ebben az évben gyártották a legtöbbet, 314700 db-ot) és az 1996-os évjárat.


Motorok: Nincs csoda, a magyar piac költségérzékeny, a kocsik több mint fele az 1,8-as alapmotorral felszerelt. A 2,8-as motor nagy arányú jelenléte miatt pedig egyértelműen a dupla teljesítményadó sápját kell okolni.


Felszereltség: itt a két véglet dominál, a magyar eredet inkább a fapadot (Classic) jelenti, az Elegance kivitel magas jelenléte ugyanakkor utalhat arra is, hogy a szürkeimportos autók magas felszereltséggel jobb áron adhatók el. A képen látható példány facelift utáni Elegance, lehajtható függőleges hátsó támlával - nem összekeverendő a limuzinban széria hátsó könyöklővel, 4 elektromos ablakkal, és felhajtható gyereküléssel.


Színek: Bár a W202 az utolsó olyan széria volt, ahol még lehetett tisztességes pornóbelsőt rendelni, a karosszériák színei már egyértelműen a schwarz-polarweiss-brillantsilber korszakot jelzik. A pajettrot ne adj isten bornit, saharagelb, vagy zypressgrün ennél a modellnél már nem rendelhető színek.


Karosszéria: A 7%-os kombi jelenlét alatta marad a gyártási arányszámnak (12%), ugyanakkor kapósak, épp ezért drágábbak is.


Extrák: Tetőablakost és meglepő módon bőröst könnyebb találni, mint klímást (hol volt még a klímaváltozás -hehe, szóvicc- réme!), vagy automataváltós autót (pedig a Mercedes automaták ugye...). Az extrák kombinálásával viszont erőteljesen, 5% alá csökken a kínálat. Megint csak egy facelift utáni Elegance, automata, 4 elektromos ablak, klíma, tempomat, könyöklő: ritka, mint a fehér holló.


Ármegoszlás: Az autók nagy része (több mint 50%-a) az 500 ezer és 1 millió közötti sávban mozog. A 250 alatti sáv egyértelműen a sérült, hiányos és/vagy jobbkormányos autóké, 250 és 500 ezer között a lelakott öreg csótányok, az 1 millió feletti sávban pedig a facelift (1997. június) utáni, kiemelkedő állapotú, vagy extrázottságú illetve a kombi autók találhatók.


Futásteljesítmény: Itt ugye két állatfaj van, aki teker, és aki nem meri bevallani. Ettől függetlenül érdekes adat, hogy a hirdetők 36%-a gyáva, míg a legtöbben (26%) azt állítják, hogy 150-200 ezer közötti távot tettek meg a minimum 11 éves autójukkal. Nálam ez megállná a helyét, de senki nem hinné el.

Most meg majd kérhetek elnézést a svejci orvosfeleségektől és a katolikus családapáktól, akiket a Gyalog galopp-pal szólva csak le-"enyveskezű"-ztem a címben, de az az igazság, hogy átolvastam pár hirdetést és láttam is már falon pókot (másfél éves fiam is kiszúrja már őket: Ppóóó!). Ha pedig, valamilyen idétlen belső indíttatásból, netán szükségből jobbkormányos autót vásárolunk, ne csodálkozzunk, ha az eladó előtti tulaj felmenői között -ugyanezen filmből szerzett információim alapján- hörcsög, illetve fókabajszú ganajtúró található.

És íme az erdedmény:

Mindegy is hogy kitől, (de a diagramokból egyértelműen kiderül, hogy) a legnagyobb valószínűséggel egy ezüstszínű, 1994-es, C180-as, Classic limuzinra van esélyünk, melynek órájában legfeljebb 175000 km van, esetleg tetőablakkal, kb. 750 ezer uszkve egymillió forintért. Fontos tudni, hogy az ilyen, első szériás darabok még 4 tekerős ablakkal rendelkeztek, narancssárga volt az irányjelző, nem volt ASR (rendelhető sem), sőt az anyósnak légzsák sem járt (tudom, most azt gondolod, minek is neki?!).

Az alábbi fotón látható példány 100%-ban megfelel az átlagnak:


 

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr1215386286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása