Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

Retro Classic 2013 Stuttgart avagy Memory overflow

2013. március 12. - Benyás

 

Szép Napot Hölgyek-Urak!

következzék egy képes beszámoló az idei Retro Classic-ról, Stuttgartból! Természetesen, ahogy azt az cím is mutatja,  a teljesség igénye nélkül, mivel egy valamirevaló klasszik-autó kedvelőnek ez a rendezvény ugyanis - legalábbis egy nap alatt – egészében befogadhatatlan, örül, ha a sok élményből és észlelésből pár dolog megmarad a nap végére. Szerencsére hű fotómasinájának hála, valamelyest rekonstruálható az élménydózis, bár ide tökéletesen illik a már sokat hallott „Ezt látni kell!” klisé.


Kitérő: Mi is az a Retro Classic?
Európa egyik legnagyobb Klasszikus Autó és Autómobilizmus kiállítása és vására, a stuttgarti repülőtér melletti Messé-n évente rendezik meg, 9 csarnokban, 100.000m2-en mintegy 1.300 kiállítóval, 3.000 járművel…de ezt már tavaly Malenykij Kolléga elregélte, koncentráljunk az idei anyagra!

 

Kezdjük az odaúttal: feltűnik, hogy már Stuttgart 100km-es körzetében gyanús oldtimerek, youngtimerek, hobbiautók bukkannak fel a standard német autópályaválasztékban; jó irányba tartunk!

Előző este lefekvéskor a Rázos futam-mal hangolódtam a másnapra, kötelező darab!!!

RetroClassic_blog_2013_01.jpg

"- Ez a legnagyobb sebesség?
- Nem, ez még az utazósebesség. Majd megismertetem az igazival!"

 

RetroClassic_blog_2013_02.jpg

Egy Hanzi Svájból.

RetroClassic_blog_2013_03.jpg

Megjöttünk! Ez az autópályán (A8, Flughafen Stuttgart) átívelő parkolóház jellegzetes látvány.Építésekor nem állították le a forgalmat, egészben "rátolták" a helyére...

A parkolóházban folytatódott az instant get autók sora, gyakorlatilag minden második autó klasszikus, kuriózum, Sonder- vagy Sportmodell volt. A bejárat előtt Oldtimer parkolót rendeztek be, mint tavaly, most sem tudtunk elmenni mellette:

RetroClassic_blog_2013_04.jpgSó és kosz, igazi Winterwagen(?!): egy 959-es a 292 legyártott példányból.


RetroClassic_blog_2013_06.jpgEz sem jön veled holnap szembe: Ponton Kombi

RetroClassic_blog_2013_05.jpg

- Bist du svájci?
- Jaja, csak ne tegezz, öcsi!

RetroClassic_blog_2013_09.jpgAki kitalálja, mire kell a két rendszám, nyer egy hangszórót

RetroClassic_blog_2013_07.jpgChevrolet Corvette az USÁ-nak, Opel Corvette Európának...

RetroClassic_blog_2013_08.jpgW116-osból annyi van, hogy strigulázni kéne...még 6.9-ből is akad pár

RetroClassic_blog_2013_10.jpgMéretek: S-Klasse limuzin és Ford kupé

 

Bejutva aztán már tanultunk a tavalyiból: meg sem próbáljuk bejárni az összes csarnokot, már nem ez a cél; ki erre, ki arra, kisebb csoportokra oszlunk. Mindenki a saját érdeklődése szerint. Ez sem egyszerű mutatvány, de így legalább lehetőség van pár helyen többet időzni, érdekes dolgokat tanulmányozni, emberekkel beszélgetni... megéri!!!

RetroClassic_blog_2013_11.jpgRetroClassic_blog_2013_12.jpgAz igazi sufnituning: Strosek Porsche

RetroClassic_blog_2013_13.jpg'80-as évek: Gyerek-SL benzinmotorral a Lorinsertől. Preis:4.990 Eur

RetroClassic_blog_2013_14.jpgPiedone a zsaru.

RetroClassic_blog_2013_15.jpgEzt még Csikós sem akarná megmenteni. Ugye?!

RetroClassic_blog_2013_16.jpg

RetroClassic_blog_2013_19.jpg

RetroClassic_blog_2013_20.jpg

Variációk egy témára: Róma

 

RetroClassic_blog_2013_25.jpgEgy ismerős: Inferno a placcon

RetroClassic_blog_2013_27.jpgBecsületesnepper.

RetroClassic_blog_2013_28.jpgAz olasz kupénak krómkiegészítőtúltengése volt. Krónikus!

RetroClassic_blog_2013_29.jpgNem ilyen épülethez szoktak.

RetroClassic_blog_2013_30.jpgEgyik sem mai darab. Mégis világok vannak köztük, W110 és Öccá!

RetroClassic_blog_2013_26.jpgBlickkontakt.

RetroClassic_blog_2013_31.jpgV12-es kombi vadászni!

RetroClassic_blog_2013_24.jpgBarátságos szörny.

RetroClassic_blog_2013_21.jpgCsapat. Nem úgy!

RetroClassic_blog_2013_23.jpgÁáá, ez nagyon kéne!!!

RetroClassic_blog_2013_22.jpgMost kezd durván pénzt érni

RetroClassic_blog_2013_46.jpgEz is. E30 Cabrio, igazi klassziker!

RetroClassic_blog_2013_33.jpg2001-1989

RetroClassic_blog_2013_41.jpgAz SL-Club standján többek között ezzel a modellel mutatták be a különböző berendezések működését.

RetroClassic_blog_2013_40.jpg

RetroClassic_blog_2013_39.jpgR129-Terminator héj nélkül

RetroClassic_blog_2013_36.jpgEz a W111-es kupé nemrég csattant. 

RetroClassic_blog_2013_37.jpgGyűrődőzóna, biztonsági utascella: Béla Barényi

RetroClassic_blog_2013_32.jpgBálna QP

RetroClassic_blog_2013_42.jpgRetroClassic_blog_2013_38.jpgRetroClassic_blog_2013_18.jpgVáltozatok egy karosszériaformára:
AMG 280CE / 15 évet a kertben állt 280CE / Új nyerskarosszéria C123

RetroClassic_blog_2013_35.jpgA kisöreg 1989-ben vette a 2.5-16-ot újonnan. Büszkén jelenti, hogy az asszony még egy métert sem vezette!

RetroClassic_blog_2013_17.jpg

RetroClassic_blog_2013_45.jpgHobbigarázsok új kelléke: a padlótükör

RetroClassic_blog_2013_47.jpgMechatronik: durva elmék

RetroClassic_blog_2013_48.jpgW108 SEL 5.5 V8 Kompressor - 500PS

RetroClassic_blog_2013_43.jpgAfrika? Dél-Amerika? Ennek már nem tudsz újat mutatni!

RetroClassic_blog_2013_44.jpgSzigorú!!!

RetroClassic_blog_2013_49.jpgEgy autó, hat karbi - az első széria Lamborghini, a 350 GT

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr1415386188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása