Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

Az elsö tulajt a csuklás érje utol, avagy a W124 extraológiája

2009. október 12. - Benyás

Kirohanásom oka a nyolcvanas évek derekán keresendö. Amikor a Millenium Falcon (gy.k. MB 300 TE) legördült a gyártósorról, gazdája már jó pár márkával volt szegényebb. Arról inkább ne beszéljünk, hogy én ugyanazon a napon egy miskolci panelsuli 7. osztályában az aktuális orosz dolgozattól paráztam, nem lenne fair ekkora kontrasztot idekerekíteni.

Egyszóval Hans-Günther átvette a gépet, a kereskedö egy csokor virágot is átadott a kedves kuncsaft becses nejének (igen, ez így dukált) és H-G kigurult a bochumi szalonból. Nem hiányzott neki a könyöklö, wazze? És a tempomat? Hol élt ez az ember??? Miért kell a k-európai tulajnak szörnyü kínok közepette hónapokig  böngésznie az ebayt?

Az alapfelszereltség nem volt rossz, de ez a két elemi dolog számomra érthetetlenül hiányzik.

Nézzük, miböl élünk: 

- metálfény (fontos)

- velúr belsö (odabasz, nincs mese)

- ASD (bassza kutya, nem árt)

- külsö hömérséklet kijelzö (fontos)

- típusjelzés lehagyva (kit érdekel)

- börkormány és bör váltógomb (pazar, jöhet)

- ortopéd ülés (nagy királyság)

- tolótetö (az köll)

- automata váltó (öreg ember nem rakéta)

- hátsó fejtámla (sosem ülök ott, de jöhet, jól néz ki)

- kétszólamú kürt (höhö, ez császár-extra, föleg amióta Szabi megtanított vele szirénázni)

- Becker Mexico electronic (hát, rendelhette volna bele a korabeli CD-s verziót, nem kellene rá félretennem héccáz ojrót)

- automata antenna (jó hogy)

- Doppelrolló (enélkül nem kombi a kombi)

- ülésmagasság állítás (volt anélkül is?)

- légkondicionáló berendezés (naná)

- színezett üveg (legyen)

- lámpamosó (akkor használom, ha az elöttem álló autón tükrözödve látom mozogni) 

- kutyaszar világítás (irodalmi néven kiszálló fény, vagy mi, az az égö az ajtó aljában)

- katalizátor (na de kérem, kíméljük a környezetet)

- alaménium felni (mondjuk a téli acélgurigák is jól néznek ki a korabeli dísztárcsával)

- csomagrögzítö izék a csomagtartóban (T-Modell, mondom)

- ülésfütés (párkapcsolatban élöknek kötelezö extra)

Na kérem, ennyi. Azt is megmondom, miért haragszom az elsö tulajra. Az alapgép ára mintegy 58-59 ezer DM volt. Ehhez rendelt még a lelkem jó 27 ezer márkáért extrákat. Jól teccett olvasni, majdnem az autó árának feléért (ez még most is így van prémiuméknál). Összesen tehát jó 85 ezer márkát utalt át a kereskedönek. Ha nem alkudott.

Akkor miért fájt a könyöklö (DM 250,80) és a tempomat (DM 638,40)?  Sosem tudjuk meg.

Azt viszont igen, hogy én mit rendeltem volna még bele. Vagy inkább közelítsük onnan a dolgokat, hogy mik a legmenöbb extrák egy 24-esben.

- Reiserechner. A korabeli fedélzeti számítógép ára 1.140,- DM volt. Jelenleg egy darab van az ebayen, 700 ojróért. Nem tudom, mekkora meló lenne belerakni az autóba, de nem kis mérközés, az biztos.

 

- Állófütés. Huhú, DM 2.240,10. Naggggyon praktikus extra, részletezésre nem szorul.

- Napellenzök világított tükörrel. DM 142,50 Bagatell.

Harmadik üléssor. Ezekhez jár a biztonsági öv is, így lesz a kombinkból csapatszállító jármü. Egy német taxis mesélte a múlt héten, hogy a szombat esti diszkó-transzportoknál verekednek érte a fiatalok, hogy ki ülhessen hátra. Ennyit erröl az extráról. DM 1.402,20 velúrban.

 

Hát részemröl nagyjából ennyi. Mondjuk ha hétüléses kivitelem lenne, kérnék hozzá külön hátsó fütést is, 1.157,- Deutsche Mark, dankeschön. El lehet filozofálni a villanyos ülésállításról is, memoryval natürlich. Nem beszéltünk továbbá a poroltóról, arról sem, hogy a 24-esnél miért nincs kormányváltós automata (pedig az beszabehu), az automata klíma elönyeiröl, egy korabeli autótelefon látványának szépségéröl (DM 11-13.000 uszkve), a riasztóról és további társairól. Arról sem, hogy a végtelen kombinációk miatt mindig megmosolyogjuk a magyarországi "gigafullos" hirdetéseket. Vagy az "egyedi megrendelésre készült Stuttgartban" dumát. Mind arra készült, kedveseim, ez nem japán autó.

Tény az, hogy Atti segítségével szereztem passzentos könyöklöt, amit a gyártó 400 ojró magasságában kínált volna, és van már tempomatom is. Ami egy gázrudazat állító rudacska híján már kompletten benne van az autóban és hamarosan kiderül, hogy szeretne-e müködni.

 

Hogy honnan vagyok ilyen tájékozott az árakat illetöen? Hát innen, nesze korabeli árlista. A képek is innen származnak.

Hans-Güntherre nem haragszom már annyira. Jó ízlése volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr1815386426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása