Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

BBS Rennsportfelgen

2009. október 01. - Benyás

Avagy megvan a gombhoz a kabát.


Elérkezett az idő, mikoris lakatosom végzett az egyéb operációkkal a Halálosztón és nekiugrott az AMG widebody conversion-nek.
Ki van cserélve a komplett hátfal, a hátsó szélvédőkeret, a csomagtartó alja mindkét oldalt komplett. Visszakerült a szíp fínyesre festett hátsó futómű az új hátsó rugókkal és végre megint keréken van és gurul a vas.
Felkerült a géptető is, ami meg lett hegesztve, mert a hűtőmaszk keret alul el volt repedve. Megnyomhatták anno, de hálisten nagyobb baja nincs, ugyanis alaméniombú van kíremszípen, szar lenne ha komolyabban kéne hozzányúlni.
Be is lett állítva, hogy az átszabandó sárvédőknek neki tudjon állni és legyen egy vonal amihez igazítsa őket. A történetben van még annyi csavar, hogy a régi sárvédő kb 50-50%ban tartalmazott gittet és acélt, ha a vasoxiddal nem számolunk, így mindenképp egy új sárvédőből kell kiindulni.

Igenám, de kupéhoz nincs u.gy. a gyári meg horror pénz és kár is lenne egy gyárit rögtön egyes koronggal kezelni. Így hát maradt a limora való, ami az első kb 10 centitől eltekintve teljesen megegyezik a kupé sárvédővel. Az index más kicsit és kb 15-20mm hosszkülönbség van köztük, de azon kívül az összes felfogatási pont és vonal azonos.
Szerencsére pont az eleje jó volt az eredetieknek, úgyhogy az lesz felobva az újakra és ezután jöhet a hoszanti metszés és betoldás.
Az hogy eddig eljutottunk, azonban nem kizárólag jó hír, ugyanis elérkeztünk egy régóta halogatott probléma megoldásának esedékességéhez. Ez nem más mint a szélesített autóhoz való széles kerék beszerzése.
Az autentikus megoldás az lenne, ha szereznék egy 9 és 10 coll széles penta garnitúrát ami az elsőszéria AMG widebodykon volt. Egy pár 10eshez szökőévenként hozzá is lehet jutni 3-4000 euro magasságában, úgyhogy ezt kilőttem.


A másik korhű, klasszikus űberbrutál megoldás a BBS RS. Ilyet elég sok 80as évekbeli neves tuningműhely rakott a 126osokra és meg van az a nagy előnye, hogy 3részes. Ami azt jelenti, hogy elég megvenni egy normál szélességű garnitúrát és kicserélni rajta a külső peremeket, amit viszonylag emberi áron meg lehet kapni és bármilyen méretben újonan legyártják.

Ez pl egy Koenig widebodyn levő 13J15 ös:


Egy jó ideje kinéztem én ezt már magamnak és rajta is tartottam a szemem a pályán, de csak nem jött szembe egy se jó áron. Már mindenféle átmérő, szélesség, ET, külső-belső perem és gumiméret számítást elvégeztem. Jónéhány kombinációt felállítva, de csak nem akart egy sem az enyém lenni.

Annyira halogattam a dolgot, hogy már kínomban azt mondtam a lakatosnak, hogy átmeneti megoldásként pogácsázzuk ki a pentákat és akkor az jó lesz télikeréknek és ahhoz hozzá tudja szabni a sárvédőket.
Mikor eljött az idő és feli még mindig nem volt a láthatáron akkor nekiálltam spurverbreiterung keresésnek. Gyáriakat, mármint amit nem a szomszéd Jóska pörgetett az esztergán, száz rongyért akartak adni párban! Lévén oldalanként 75mm már nem gyerekjáték. Sok anyag kell bele és csak egyedi gyártásban létezik.
Én viszont ahhoz vagyok szokva, hogy komplett felnigarnitúrát 20 és 40 ezer között szoktam venni. Ehhez képest két kiló nyomtávszélesítésre kicsit vicesen hangzott. Rápróbáltunk a szomszédjóskás megoldásra is, úgy 60 lett volna az alja plusz a menetes betétek és plusz garnitúra kerékcsavar. Ez még legalább egy huszas.
Ezt én újfent sokalltam kicsit egy átmeneti kókánymegoldásra. Meg is jött az elhatározás. Most veszünk egy garnitúra RS-t. Kb két éve tartogatom az RS-felni.hu-s Viktor telefonszámát, mint titkos aduászt, amit ha eljön az idő előhúzok és összerakatom vele az áhított arany közepű, arany csavaros vödörfelni garnitúrát.
Az idő eljött, adu előhúz, aztán koppanás. Nincs neki egy darab se. Elvitték mindet és decemberig biztos nem is lesz semmi és azután se biztos, mert nem nagyon adják már el németországban sem őket. Kincs lett ott is. De nézzem meg a 17-es AMG-ket.


Ok. Addig nézegettem, amíg kompromisszumot nem kötöttem magammal és azt nem mondtam, hogy végülis másodszéria widebodyra is rakták, úgyhogy nem idegen tőle, csak már nem az a wildeachtziger look, hanem kicsit modernebb, szofisztikáltabb. Pár nap múlva hívom, hogy egyebassza jöhet. Ja hát ő úgy gondolta hogy nézzek, hogy szerezzek és akkor majd ő rak rá nagy peremet. Neki már nincs ilyen se.
De van neki egy garnitúra öt ágú Gotti. Keresgettem a neten képeket és amit találtam az mind nagyon hasonlított a pentára, csak nem dőltek befele a küllők és három részesek, tehát vödrösíthetőek, valamint a Gemballa is szórta őket, igaz főleg BMW-kre.


Mondom lehet róla szó, de küldjél képet. Küldött, de az nem olyan volt mint amiket én láttam hanem valami tök más, amit aztán végképp nem tudtam elképzelni az autómon.
Eddig és netovább. Nincs több kompromisszum. A föld alól is kell egy RS.

Erre Szpinya bedobja a fórumra hogy talált egy 17es BBS RS garnitúrát és nem tudja, hogy megvegye-e.
Hosszas agitálás után mégsem engedte át a fogást, inkább fölrakta a sajátjára. Megérezte a mocsok, hogy kincset talált. A 17es ugyanis méginkább fehér holló és az alá ugye még nagyobb fék is elfér, ami nekem szempont,neki nem.
teljesen padlón voltam, már a tököm is tele lett a BBS RS-el, amikor végre találtam a Racing bazáron egy pécsi csókát akinek volt eladó.
Na meg a neten belebotlottam egy képbe, ami visszazökkentett az eredeti elképzeléseimhez (Manganbraun breitekörper AMG fekete krómokkal, arany belű vödör BBS RS-el) és visszatérített az igazi klasszikus értékekhez a gonolatbűnbe esésem után a modernebb szutykokkal.
Képzeljétek el még Oz futurában is gondolkodtam.

Sőt 18-as MAE-ban is.

Ezennel szembeköpöm magam. Na nem mintha ezek nem lennének kúvajó felnik, csak hát nem az én általam megálmodott milliőbe valóak.
Az ominózus kép az ami legfelül látható.
Azóta is ez a hátterem, erre van csak merevedésem.

Szóval volt eladó RS, igaz 160ért, de szép állapotban.
Ami az én esetemben jelentéktelen, mert a közepét úgyis újra fényezem, a külső peremet meg kicserélem. Az egyetlen lényeg az volt hogy a belső perem jó méretű legyen és ne legyen repedt vagy hegesztett. Az összes többi csak a bekerülési költséget növeli.
CuccolósZsótit ráállítottam a témára és lemenedzselte az adásvételt. Felpróbálta a saját 26osára, elvitte gumishoz a cuccot, átnézte, lerajzolta, körbemérte. Ezúton is hálás köszönet.
Szóval hosszú idő után megvan a gombhoz a kabát. Emlékeztek
még, mikor az e-bayen megvettem 1.5 euroért az eredeti BBS kupakletekerő szerszámot? Na az volt a gomb.




Hát így fest a cucc még eredeti állapotában:


A következő lépés peremet rendelni hozzá. Ennek darabja 45ezer körül lesz. Aztán 24karátos aronyozott csavarok, szintén 50 rongy, plusz a csillag fényezése, szerelés, mifene és már csak a gumi lesz vissza.
Nem akarom kiszámolni.

Természetese nem csak egy vonalon indultam el. Kértem egy árajánlatot németországból is a Racingteam-Hoffmantól is. Ők kiszámolták. 900 ajróért már oda is adnák a peremeket csavar nélkül. Nadejó. Akkor maradunk Viktornál.
Előre hálisten van gumim, oda csak 225/50 16os kell, de a hátsó az nem lesz egyszerű (és gondolom olcsó sem). Most már szólhatok a lakatosnak, hogy kitartás 1-2 hónapon belül lesz kerék. A perem szállítási ideje kb 4 hét.

BBS RennSportfelgen Forever! YEAH!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr7415386428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása