Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

A Dög. Így kezdődött.

2009. szeptember 23. - Benyás

Ahogy már egy hete mondtam, kapásom volt, befogadtam egy Dögöt.

Akkor lássuk, hogy is kezdődött.

Süti, ropi, Tibi csoki,kávé, kóla, jó hangulat legyen bekészítve maratoni sztori következik!

Már pár éve youngtimer-mercizem, ami egyet jelent nekem a hobbival, kikapcsolódással és nem utolsósorban a hasonlóan "elborult elméjű" kiváló társasággal.
Két éve már birtokomban van a VollBlau, egy 1992-es csupakék 300CE-24 Cabriolet.
 

Hozzá viszonylag kivételes állapotban jutottam: leinformálható előélet, másodkéz, 108e km, kitűnő állapot, mindehez egy ritka színkombináció és pazar felszereltség. Pár dolgot azért rendbe tettem és változtattam rajta, jelenleg 118 ezer km-el original állapotban pihen.
Igen pihen, pontosabban keveset megy, nyaranta pár ezret (na ezt nagyon nehéz betartani), akkor is kivételes helyeken és eseményeken. Szándékomban áll megkímélni és úgymond "érlelni", értékmegőrizni az Oldtimer-kor felé.

Egy ideje elhatároztam, hogy vennem kell az 1db-os Youngtimer-gyűjteményembe még egy példányt,mivel nehezen kibírható a Mercedes-megvonás, mindig szüksége van az embernek valamire, amivel bíbelődhet, ráadásul két autóval hobbihasználat mellett tényleg realizálható a kímélő üzemmód. Viszont mindenképpen más karaktert szerettem volna, minta a hajózós-krúzolós-sunshine feeling kabrió, ha lehet, kicsit "vadabbat", így az élménytáram is bővül. :D)
Régi vágyam egy 500E/E500, ami a 124-es széria csúcsa (lásd korábbi írásomat), de ugyanígy vágyok egy 126os 500SEC-re is. Sajnos ezek a modellek megfelelő (értsd mint a kabrió) állapotban már ma jelentős piaci árakat érnek el, az E500-akat 15e EUR-tól, de az 500SEC-eket is inkább 10e EUR-tól felfelé érdemes nézegetni, ha az ember nem komplett felújításban gondolkozik. Számolni kell továbbá az 500-asoknál nem elhanyagolható üzemeltetési és esetleges szervízköltségekkel is. Mivel jelen válságos helyzetben ezt nem engedhettem meg magamnak, egyelőre távoli terv maradt az autóparkbővítés.

Mindezidáig.

Ugyanis a használtautópiacot azért több csatornán is követem/követjük a klubtársakkal, hol csak klasszikus csóróálmodozásból, hol véleményezünk egy-egy vasat. Mindig benne van a levegőben, hogy hátha leesik valami kapás, "Schnäppchen". Néha fel is tűnt egy-egy szerényebb költségű, megmentésre érdemesnek tűnő projekt, jópár autót megnéztem a pár ezer eurós ársávban (egyszer még ebayen is vettem egyet vakon), de az elvárásaimnak autót nem találtam. Mindig a technikai állapotuk riasztott el, túl leharcoltak, szétrohadtak, elveszettek voltak az én képességeimhez, lehetőségeimhez.

Aztán két hete itt a környéken belefutottem ebbe:



A száraz tények:

1990-es 300E-24, motor kivételével komplett AMG átépítés 93-ban:
- AMG optikai tuning
- AMG kipufogórendszer
- AMG futómű
- M104 3-Liter Maschine, 220PS, 235km/h.

120e km van benne a szervízkönyv szerint, ami valós lehet, a belső és egyéb nyomok alapján. Két tulajdonosa volt, két ma már öregúr, a második sajnos meghalt, így került ebbe a kereskedésbe a kocsi, három nappal azelőtt, hogy belebotlottam. Lehet, hogy becserélte a család egy Jahreswagen Pözsóra?? Meglehet, állt ott vagy tíz. Szebbnél-szebbek... Gondolom valamivel jobb csereárat adott érte a Händler, mint a németországi roncsprémium (2500EUR) olyan 3,3 - 3,5k euróra tippelek.
Sokat nem mentek vele a majd 20 év alatt; az utolsó 7 évben mindössze 20e km-et. Főként a heilbronn-i Mercedesnél szervizelték, de van benne egy 93-as kötelezőszervíz-bejegyzés, ahol AMG plecsni van. Akkor volt az átépítés. Műszaki 2011/01-ig van rajta, tehát 8 hónapja kapott újat. Alapvetően a papírok rendben voltak, nem tűnt manipuláltnak.



Állapotfelmérés első blikkre:

A külsőn vannak harci nyomok, de gyönyörű a színe (512 Almandinrot Metal) és jó kiindulási alap,: az első lökösön vannak sérülések, főleg festékleverődések, 1-2 repedés, de javítható, a többi AMG elem ép. A felnikre ráfér egy felújítás, elhanyagoltak, nagyobb bajuk nincs, de nagyon megéri, mert csodaszépek lehetnek; Balesetmentesnek mondták, annak is tűnik. Jobb hátsó ajtón vagy egy meghúzás-nyom, nem nagy ügy. Rozsdával is jól áll,csak a hátsó kerékjáratokon láttam rügyezést és persze az emelőpontoknál, de csak a két hátsónál, felületit. Ajtók alja oké, motortér meglepően jó, a kosz ellenére, vagy talán pont azért?! A sárgaság a motoron konzerváló vax.

Ha már motor: beindítottuk, hidegen volt egy kis hangja amíg felkapja az olajat (lánc, esetleg valami segédaggregát, légpumpa?) de fél perc és kisimult. Kb öt percig ment, meg se nyikkant az alapjárat mintha le lett volna szögezve. Látszik a motortérben, hogy nem hobbiautó volt, de szervizelték a kocsit: szépek a leömlők (valós km futás jele), újszerű MB akku (100aH), bordásszíj, légszűrő, semmi kendácsolás, maszek megoldás, minden szépen becetlizve, feljegyezve.
Ja, az AMG kipufogó bemelegedve nagyon szépen dorombolt!!!



Belső:
itt lehet a leginkább elhinni a 120 ezret. Újszerű. Szépek a fekete bőrülések, a fák, minden működik és nem leharcolt, kókányolt. Felszereltsége nagyon jó, teszik az ötkilós sportbelső a sportülésekkel, ezen kívül rengeteg extrafelszereltséggel bír, úgy mint 4x elektromos ablak, elektromos, memóriás ülések, elektromos kormányoszlop, kipörgésgátló, klímaautomata, ülésfűtés, állófűtés, tolótető, légzsákok, stb. Nekem csak a tempomat hiányzik (hála az ebaynek, ez viszonylag kis pénzből orvosolható).



 Az első összefoglalás, önmeggyőzés, érvelgetés:

Egy kicsit foglalkozni kell vele, de aztán nagyon lehetne szeretni!!
Ami a exotikumot illeti, persze nem az, bár az az Affalterbachban történ komplett AMG-Umbau nagy előny, valamint a felszereltsége és a futásteljesítménye is kiemeli, de én is azt mondom, hogy ez még csak egy jó alap, de annak milyen jó!

Szépen rendbe rakva a külcsínyt azért már a széria M104-el sem kell szégyenkezni (főleg ezzel az Auspuffanlagéval, csudajól szól alatta) ezzel a motorral még a költségek is viszonylag behatárolhatóak. Idővel aztán, ha van rá keret, vannak még benne tartalékok, lehet nyomni a tuningot. Akár turbo, akár új motor, minden játszhat.

Akárhogyis, ennek az autónak a "legértéktelenebb" és legegyszerűbben változtatható pontja a motorja, hiszen már jó M104 motorokat (300-24 vagy 320) árulnak 5-700 euróért....(a 4 AMG felni többet ér rajta!) a többi dolog meg már szépen összeszedve adott, ez az igazi érték benne.

4.990 EUR volt a kikiáltási ár és persze nagyon fényezte a csóka. Oké, egy hét múlva szombaton visszamentem, Probefahrt:
mentem vele vagy 40km-et, teszi a dolgát szépen. Motor szépen jár, húz. Váltó is váltogat, oda-vissza, kickdown jól működik. Futómű szépen megy, jól fut, a kabrióhoz képest jó kemény. Sportfahrwerk na, ez tényleg más karakter!  Nem mászik, nem bizonytalan, ahogy a kormányzás sem. Fékek fognak, kipróbáltam keményebb menetben is. Diffi is csendben dolgozott.
Szedi a pacskert is szépen, észre lehet venni azt a 2-300 kiló mínuszt a kabrióhóz képest. Főleg a seggén, azt könnyen megdobta kikapcsolt kipörgésgátlónál.  Kényelmi cuccok közül minden megy szépen, automata klíma, ülésfűtés, schiebedach, ablakok, fejtámlák, elektromos kormány, elektromos ülés működnek, ahogy kell!

Felemeltük, alánéztem, mi van alatta. Tehát a nyalánkságok:

- körben AMG spoiler, csak az elsőn van festéklepattogzás és 1-2 kisebb repedés, javítható. A többi spoiler patika, ohne Schaden
- Futómű: fehér AMG rugók, AMG(Bilstein) gátlók. Rendben vannak.
- Kipuff: a kat után koplett AMG cucc, AMG dobokkal és szép vastag csövekkel. Sajnos a dobokon van már rozsda, a középen 1 foltoznivaló lyukat láttam, a hátsón van 2. Javítani hegeszteni kell, de még menthető.
-Az alváz, lemezek futóműelemek nagyon rendben vannak, rozsdásodást nem láttam! Rozsdát csak a hátsó autó-emelőpontnál és a hátsó kerékjárati íveknél láttam, nem durva.
-Diffi, motor alja az olajteknőnél, valamennyire olajos, de ez normál, szárazat én még nem láttam, főleg nem hathengeresben. Ez lehet az állás, a konstrukció, meg a majd 20 év nyoma ugye. Meglátjuk használat közben.
-Gumik 235/45 R17 P Zerok, 3évesek  ~5-6mm, tehát még bőven.
-Féktárcsák rendben


Konklúzió:
120ezer km-es szervízkönyves autó, makulátlan belsővel, picit makulás, de rendbeszedhető külsővel. Őszintén szólva optikailag jobban a szívem csücske mint az Öccá', na nem mintha az nem ütne, de ez a komplett AMG ruha az überfasza, ráadásul már klasszikus!!

Elgondolkoztam,döntöttem: alku és ha 4000-ig le tudok menni, viszem.

Most nem részletezem az alkudozás menetét, bevetettem mindent, az eredmény:

3.950 EUR, inkluzíve bizonyos teljesítések, úgymint kipuffdob javítás és összes folyadékok (motor,váltó,diffi,víz) cseréje, biztos ami biztos.

Az üzlet megköttetett, Handshake.

Itt már a kötelező első tankolást, valamint a az "Első Legyet a Dögön" egy normális török benzinkutas srácot láthatjátok:



Azóta már én is túl vagyok az első 600-on, erről majd a következő posztban számolok be.
 

 A cikkhez tartozó képgalériát itt láthatjátok.

(Van pár képfelirat és lehet kommentelni is)






 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr5515386432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása