Coupé-ügyben történt egy és más idén, de jelen poszt egy kamurestaurálási leírás lesz. Hogy mi történt idén? Hát, melegen nem mindig akart indulni, aztán volt olyan, hogy egyáltalán nem akart indulni, az AC-pumpa seprünyeles noszogatásra volt csak hajlandó nyálat adni, pedig csak a szerelöig akartam menni vele. Ott aztán az AC csere után az is kiderült, hogy nagy valószínüség szerint egy motorkábelköteg is felkerülhet a beszerzendö és cserélendö dolgok közé. Megtörtént, köszi Tomi, már majdnem örültünk is, ha az index nem szabotálta volna néha a munkát.
Nem volt baj, mert cserébe az ablaktörlö akkor is beindult, amikor nem vártam. Mondjuk indexelésnél. Vagy csak úgy. Ha valóban bekapcsoltam az ablaktörlöt, akkor utána elmúlt a parajelenség. Az álmoskönyvet felütve arra jutunk, hogy a kapcsoló lesz a huncut. No, akkor csere.
W124 indexkapcsoló cseréje, hozzávalók egy személyre:
- 1 db 25-ös torx csavarhúzó; 1 db 10-es inbuszkulcs, 1 db 8-as dugókulcs, 1 db kombinált fogó, pici feszegetö eszköz, filctoll, jókedv
Menetrend:
- légzsák ki, kormány le, kontaktspirál ki, izé le, müszerfal burkolat kicsit le, kapcsoló ki, csere, vissza az egész
Itt a tettes:
Tök egyszerü a manöver, nekem egy óránál kicsit tovább tartott, Sanyi is ennyi idö alatt csinálná meg - bekötött szemmel és fél kézzel.
No tehát, úgy indítunk, hogy kerekek egyenesbe, kormány nemkülönben, aztán kivesszük a légzsákot. Mivel babonásak vagyunk, nem elégszünk meg azzal, hogy levesszük a gyújtást, a delejt teljesen kiiktatjuk. Mínusz pólus leköt és mivel láttunk már vicces légzsákdurranós videókat a jutyúbon, inkább lehúzzuk az anyósülés lábterében a lufi csatlakozóját is.
Nézd már, eltekeredett a fotó! Annyi baj legyen.
Ezután eltekerjük egy kicsit jobbra a kormányt, hogy hátulról meg tudjuk lazítani a torxszal a jobb csavart, ugyanezt megtesszük a bal oldal felé is. A sorrendet ki-ki veheti politikai preferenciája szerint. Ha mindkét csavar elengedte a lufit, az akár az ölünkbe is billenhetne, ha nem lenne rajta még a csati.
Kihúzzuk, a légzsákot letesszük valahova csillaggal felfelé, hurrá.
Következö lépésben veszünk egy tízes inbuszt, egy böcsületes méretü erökart, meg egy (esetleg több) nagy levegöt. (Itt súgjuk meg, hogy filctollal megjelöltem, meddig volt meghúzva a kormányagy csavarja.)
Irtózatos nagyokat nyögve és fújtatva, végül kiáltva megindítjuk a csavart. Nem ajánlott a kormányzárat rajtahagyni, tartsunk csak ellen fél kézzel a kormányt fogva.
Duda csatlakozói lehúz, kormány le. Tadaaaam!!!
Kicsit halkan a trombitaszóval, elöbb jelöljük meg filctollal, hogy hol van a ricniken a kormány, ugyanoda kerüljön is vissza!
A kontaktspirált két kis csillagcsavar fogja, kihajt, lehajt.
Alatta ott az izé, három csavar tart egy fémizét, ami a kapcsolót, szerelésünk föszereplöjét is benntartja.
Levesszük, már mozog is a kapcsoló. Aminek viszont a müszerfal alatt van a csatlakozója, úgyhogy semmi sem ment meg attól, hogy leszedjük az alsó burkolatot.
Ezt úgy kezdjük, hogy lehúzzuk a fényszóró kapcsolóját. Aki még nem vette le sosem, ne féljen, magunk felé húzva elöbb-utóbb lecuppan. Lustáék most cserélhetik a riszszemizzót benne.
Egy csinos anya kacsingat ránk, amit én gyöngéden megfogva egy kombinált fogóval oldok. Ekkor ez a müanyag csík (burkolat) balra tolva és kihúzva ki is jön (alatta újabb rizsszemizzó!!!) , és alatta láthatóvá válik három csavar, ami már magát a szent alsó burkolatot takarja.
Nem könnyebbülünk meg, áttérünk inkább a kormány jobb oldalára, ahol szintén le köll kapni a gyújtáskapcsoló burkolatát. Finoman feszegetjük, tudván, hogy jobb oldalt illeszkedik körmökkel és szeretnénk más káran megtanulni, hogy hogyan lehet a körmök letörése nélkül levenni a burkolatot. Itt két csavar lakik, amik szintén a szent burkolatot tartják.
Örömre semmi ok, hiszen a müszerfal burkolatot alul is szorgos csavarok szorongatják. A lábtér felöliek könnyen fel is fedezhetöek, a rögzítöfék oldókallantyúja alatti kettö már kicsit nehezebben, a leghuncutabban pedig az a csavar bújt el, amelyik a motorháztetö nyitókallanytúja alatt lakik, de hát nem véletlenül piros, söt, még lyuk is van rajta!
Nosza, öket mind kicsavarjuk és máris le tudjuk billenteni a burkolatot, hozzáférünk a csatlakohozóhoz, amit a motor felé húzunk le. Hálásan gondolunk a stuttgartiakra, mert a kormányoszlop mellett olyan kötegelö tartja a kábelt, ami oldható, feszíthetö húsz év után is. Kapcsoló kihúz, új betesz, vissza az egész.
Ugye milyen egyszerü volt?
Sok sikert kívánok mindenkinek a mühelyböl: