Hamár szóba került - mert szóba hoztam - a safety car kérdés, merthogy ma startol az idei Forma 1 szezon, végre. Szóval ha nem is a teljes történetet vesszük át, de legalább a Mercedes szempontból lényeges gépeket, na.
De hogy ne legyünk teljesen Merci-soviniszták, tágítsuk a kört egy kicsit. Hogy mennyire?
Azért annyira ne, maradjunk Stuttgartnál. Lévén a Forma-1 történetében 1973-ban vetettek be először biztonsági autót, azaz Safety car-t, történetesen egy Porsche 914-est:
Ezután majdnem 25 évet kellett várni, hogy megint svábországi gyártmány kapjon főszerepet az élen. A Mercedes a '90-es évek közepén döntött úgy, hogy hivatalosan is visszatér az F1-be motorszállítóként. A sportággal való szorosabb elköteleződés demonstrálására a Mercedes 1996-tól biztosítja minden évben a versenysorozat hivatalos biztonsági (safety) és orvosi (medical) autóit. Lévén a gyár '93-tól szorosabbra fogta az együttműködést a korábban külső partnerként igénybe vett AMG tuningcégben, ezért a Safety car szerepét minden évben közös fejlesztésű autónak szánták.
Az idei szezonnal bezárólag konkrétan ezeknek:
1996: C36 AMG
1997-1999: CLK55 AMG (W208)
2000: CL55 AMG
2001-2002: SL55 AMG
2003: CLK55 AMG (W209)
2004-2005: SLK55 AMG
2006-2007: CLK63 AMG
2008-2009: SL63 AMG
2010-től: SLS AMG
Aki elszalasztotta volna a szombati időmérőt, - ahol sok körön keresztül volt látható és hallható (!) a magányosan körözgető Medical car - annak itt egy kis ízelítő, hogy miért is szeretjük ezeket a gépeket. Hangerőt fel!