Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

Airride rulez

2011. január 24. - Benyás

Az írás apropója, hogy szombaton úgy jártam, mint Nyilas Misi. Ezúttal ismét möckmühli klubtagunk volt segítségemre, innen is még egyszer köszönet Attilának a nemzetközi futárszolgálatért!
Már régóta vadásztam a Goldwinghez a hátsó levegős teleszkóp szettre, most végre horogra akadt egy felújított, nyomáspróbázott garnitúra Németországban. Azért örülök, mert eddig csak a tengerentúlon találtam, kitudja milyen állapotút, dupla ilyen áron.
Air_1
Tudtam volna venni helyette utángyártottat újban háromszor ennyiért közvetlenül Amerikából, vagy ugyanazt itthoni viszonteladótól négyszer (khmm) ilyen áron. Mivel a cél az OT, mindenképp szerettem volna eredetit, úgyhogy kivártam.

Ez a legegyszerűbb levegős teleszkóp a Goldwingben, amit a benzinkúton vagy otthon is tudunk autós pumpával fújni. Az Interstate-en már a motor saját beépített kompresszora fújja a levegőt előre-hátra, szerencsére az enyémben még nem.
Air_2

Mivel több apró javítást szeretnék a motoron a tél folyamán megcsinálni, megrendeltem az irodalmat is a DIY foglalkozásokhoz. Megjött végre egy eredeti, évjárat azonos gyári kézikönyv, és betáraztam egyet a témában kötelező olvasmánynak számító Haynes szerelési és karbantartási útmutatóból. (Tényleg, van egyáltalán olyan gyártmány, amihez ezek nem adtak ki ilyen könyvet?)
Air_3

A pompa kedvéért beszereztem egy korabeli Honda prospektust is a forgalmazott típusokról. Sajnos 81-est nem sikerült felhajtani, de akadt egy 83-as, ami nekem épp megfelel, mivel az volt a GL1100 utolsó gyártási éve. Vicces motorok vannak benne, alkalomadtán beszkennelve közkinccsé teszem...
Air_4

A teleszkópcsere a Haynes könyv leírása és ábrái alapján akár itthon is megoldható. Le kell még szedni a kipufogókat, mert szeretném lekrómoztatni a két hurkatöltő csövet, meg a markolatokat is le kell cserélni. Ja, és az ülést is leszedem, mert van rajta két kisebb szakadás, már megvan a vállalkozó kedvű bőrös, aki megjavítja.

Terv szerint március végére készen lesz minden, akkor aztán a szokásos szezon előtti felkészítés, és hajrá. Legközelebb akkor szeretnék a kerti traktorról írni, ha ezek a melók már elkészültek rajta.

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr8415386292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása