Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

A fóti mezőőr kabriója

2009. december 17. - Benyás

A lejjebb taglalt jármű szerencsés tulajdonosa 2 méteres, kopasz, 140 kilós, szállítmányozással és autók adásvételével foglalkozó válllalkozó. Leírt tulajdonsága mellett rettentően jámbor és jóindulatú fiatalember, innen a beceneve is a haveri körben: Jézus. A rossznyelvek szerint azért, mert bármiből autót képes csinálni, én pl. saját szememmel láttam a két rommá törött w210-ből egyberakott E50 AMG-jét, amit valószínűleg sérülésmentesként akart elpasszolni, de aztán megszerette, és azóta sem száll ki belőle.
300_GD
Történt egy szép márciusi napon, hogy Arnold (szomszédunk és privát autószerelőm, civilben Mercibuzi és rally-rajongó) udvarán belebotlottam a mellékelt zöld vasba. Kiderült, hogy átnézésre, valamint pár apró karosszéria javításra érkezett Arnoldékhoz, (Arnold öccse Csöves, aki szakmáját tekintve lakatos) mivel egyik közös ismerősünk nemrég vásárolta meg a fóti mezőőrtől.

Nemsoká felbukant az újdonsült tulaj is, szemlátomást elégedetten az új szerzeménnyel.
- Van három autód. Mi a francnak vetted meg ezt a gépet, Jézus?
- Ááááá, jó árban volt. Leszedjük a ponyvát, és jó lesz strandra járni, meg fagyizni....

GD300_2
Rövid szemle, full respekt. Hiába dízel, és hiába rozsdál pár helyen az öreglány, a verdikt egyértelműen: KÉNE. Valaha katonai célokat szolgálhatott a jármű, a festésből, a belső puritánságából, a felszereltségből ez valószínűnek látszik. (Lehetett határőr vagy erdészé is felőlem, lényeg, hogy valamilyen egyenruhás társaság használhatta.) Tele nyalánkságokkal, mint a külső üzemanyagkanna tartó, a felhajtható padok hátul, a tartozék gyalásó, lehajtható első szélvédő, nyamm.Kár rá szót vesztegetni, kéne úgy, ahogy van.
Annyi még a sztorihoz, hogy bár ránézésre ez egy G-osztály, de igazából nem Mercedes néven hagyta el a gyárat.
GD300_4

A technika nem túl modern, kevés a karbon meg az aluméneum, helyette sok a vas, motortérben a 23-asból ismert legendás 5 hengeres 3000-es dízel, bent fapad meg két kapcsolható diffizát, persze szigorúan mechanikus. És azok a részletek, ahhh.
300GD_x
A hátsó traktus sem kutya, se kívül, se belül:
300GD_5
300GD_6
300GD_7

A belső, mint utaltam rá, eléggé egyszerű. Lásd az "ajtókárpit" igényes kidolgozását...
300GD_9
A kezelőszervek környékét sem vitték túlzásba, a lágy tapintású burkolatokat, szép szőnyegeket és desig-os műszerfalat ne itt keressük.
300GD_11
300GD_10

Van, aki szerint ez túl faék, túl fapad. Megértem, hogy ez a véleményük, de én csapatós-játszós autónak simán bevenném a flottába. Buliverdának sem utolsó. (Még ha belegondolok, hogy mi volt a legextrémebb jármű, amivel valaha is nyilvánosság előtt buliban megjelentem, akkor is.)
300GD_1

Summa summárum: INSTANT GET!

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr6615386398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása