Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

Situation report Halálosztó 2009

2009. november 30. - Benyás

Machine type: 500SEC

Machine No.: WDB1260441axxxxx

Assignment status:

The machine is already in running condition.

 

Mocskos mód belejöttem ezeknek a szemét jelentéseknek az irogatásába. Nézzétek ezt el nekem. De nagy hírem van! Él! Lélegzik! És gumit füstöl!

 Újabb másfél hetet tölthettem otthon mielőtt csigaevőékhez deportáltak volna és jelentem a kiváló organizálásnak köszönhetően igen eredményesnek bizonyult ez a kevés idő.
Megjöttek a polír szelepfedelek és a légszűrőház és az új viszkó a ventillátorhoz. Ezeket minusz perc alatt felpattintottam, pár maradék tikbelet bekötöttem.

A kivixú't gép. Bár a géptér már elég poros

 

 

Aztán nekiugrottam a szintén megérkezett vízcsöveknek és egyéb sallangoknak a felapplikálásának, mikor kiderült, hogy Pszihó kollegával félreértettük egymást és a hűtőt a tágulási tartállya összekötőből pont a másikat küldte, mint ami nekem szhar volt.
Így tehát a vízzel feltöltésnek ideiglenesen lőttek. Töltsük akkor fel a váltót olajjal. A negyedik liter után láttam, hogy "ami befolyik az rögtön kifolyik". Hiába cseréltem anno az O gyűrűt a nívópálca házának a csatlakozásánál az úgy eresztett, hogy öröm volt nézni. Mondjuk én nem örültem neki annyira. Abba is hagytam aznapra az egészet. Mentem haza a Katához. Benne több örömömet leltem.
Olaj le, pálcaház ki, probléma feltérképez. Egyeten csavar tartja alul az egészet és ha a felső tartót a helyére teszem akkor pont nem merőlegesen érkezik meg a cső vége a lukba, így hiába húzom meg azt az egy csavart, az életben nem fog zárni. Úgy tízszer kivettük Miki haverommal és precíziós térden hajlítgatásnak vetettem alá, mígnem kiadta. Persze ekkor már a "velem te nem baszol ki" jegyében megkínáltam egy félköbméter tömítőpasztával is.

Miki in action

Ezen a ponton kicsit megakadt a mutatvány, lévén a cél az indítás volt és ehhez hiányzott a tömített hűtőrendszer és ez auspuff. Ami ugyan a leömlőkig megvolt, de azért az mégsem túl sok. Meg egyébként is a Viannoéknál már ott porosodott a százforintos középdobom.
Újabb organizációs feladat következett. Leszervezni a maradék vízcsövet, meg az auspuffot és ha már arra jár a futár, akkor a MiamiWeissról hibádzó egyetlen Lorinser elemet ami már Bécsől Budapestre eljutott, a novi új eredeti hátsó lököst. Na meg akkor már Cool 116os komplett hótolószettjét is a páncéloshoz.
 

A rendszer lelke és a hozzá való sallangok

Immáron minden készen állt. Cső be is került, persze a víz is eresztett orrán száján a két tűzfal között valamelyik legalsó láthatatlan csatlakozásnál. Azt is újfent ausbauen, einbauen.
A középdobot is fellógattuk a helyére, így lakatosom a 3 autóra való halom vashulladékból összekalapált egy olyan rendszert aminek most már minden eleme megegyezik a gyárival, így ha bármit cserélni kellene a jövőben akkor felxet, lángvágót és a Co-t nem kell levinni az aknába, csak a 13as kulcsot.
Na jó alvázszám szerint azért nem lehet rá auspuff komponenseket rendelni, csak ha az ember egy 300 lovas 560as alvázszámát mondja be, de legalább van minden gyáriban hozzá.

Nem sajnáltuk a felújítósprét tőle ;)


Ezen műveletekkel párhuzamosan gyorsan szétkaptam az AC-packot  és annak lemez részeit elküldtem horganyozni, hogy mire ott tartunk hogy indítani kell, legyen benzinnyomás is. Némi hercehurca után végül ez a rész is összeállt.
Ekkor eljött a nagy pillanat. Minden feltétel adott volt az indításhoz, mivel kerítettem bele akkumulátort is.
Adrenalin az egekben, saru rárak (azaz előbb megkeres a kupleráj alján és beszerel) riasztót kinyom. Működik minden mint a nagykönyvben, pedig az utastérben az összes kábelköteg csak halomban és az egész hátsó részből inden drót kigyomlálva, egyedül az AC kábelát vittem hátra.

Ottan fityeg neki a kicsi heréje :)


Semmi füst meg amperszag, cserébe AC sincs. Tapasztalt K-jetes lévén AC relé ki, drót áthidaló be a megfelelő lábakra. Semmi. Rögtön az előző posztban említett szakszerű gáz kiépítésre gyanakodtam. Ott kibogarásztam minden egyes szálat amit barbár gázos kezek érintettek és visszaforrasztottam őket a helyükre.
Na most már menni kell. De még mindig semmi. Már kezdett kiverni a víz, mert az AC relénél még megvolt a kulomb, de hátul a szivattyúnál dögöltt minden. Persze hogy dölött, szét voltak húzva a csatlakozók a kupacban hentergő  kábelkötegnek. Miután összedugtam, már a relével is hibbbbátlanul muzsikált.
Ráapplikáltam az ideiglenes csöveket amivel a marmonkannát bekötöttem a renedszerbe, ugyanis a tankbetöltő környéke meg a hátsó sárvédők még egyes koronggal lesznek kezelve és a lakatos nem szeret repülni, így a tankot még nem raktuk vissza.

A túracsomagtartó.

Akkor próba. Megy minden, csak az aknába kicsit több benya folyik mint a motorba. Pár bilincsre meg hollandira ráhúztam és így már csak egy helyről húggyozot sugárba. A novi új magasnyomású szűrő oldalán van egy lik. Fasza.
Vődör alá, semmi nem számít. Kulcs fordít, Ac indul, kis köszörű és már jár is a V8. Tökéletes alapjárat, amit bemelegedésre szépen vissza is ejt. Királyság van.
A bajság csak az hogy van valami felettébb zavaró hang a váltó citrom környékéről, mintha valami forgó rész folyamatosan összeérne. Járás közben szimultán ellenőrizgettem az összes folyadék szintjét és töltögettem a vizet, váltóolajat, szervo olajat, ahogyan kívánta. A hang halkult is, de meg nem szűnt.
Na derítsük mi lehet. Olajzás van, a vezérműtengelyekre folyik az olaj, tehát a gépben nem lehet baj. A váltóba belement 8 liter olaj, nívó szerint is OK. Rakjuk sebességbe. Ha a váltó a ludas akkor változni kell neki. Nem változott. A váltó viszont működik, kis gázra is leforgatja a kereket előre is meg hátra fele is és semmi egyéb hangja nincs.
tehát elvileg annak se lehet nagy baja. Én arra gyanakszom, hogy az önindító bendixe nem megy vissza és visszaforgatja az önindítót. Ezt majd egy csere önindítóval kipróbáljuk és ha nem segít akkor elmegyünk egy mesekörre és akkor vagy kiadja mi a baja, vagy elhagyja.
Én örülnék ha beigazolódna a gyanúm, miszerint is önindító, ugyanis még mindig azt a legkisebb szopás orvosolni, bár az is elég idegesítő, ha a frissen felújított cucc lenne a rossz. Pont azért vittem el mindent kicserélni benne, hogy ne kelljen hozzányúlni.
De ze már csak akkor fog kiderülni, ha innen hazaérek...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr7515386404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása