Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

Rinyálás

2009. november 04. - Benyás

Aki nem szereti az úri hisztit, olvassa azonnal Szabi korábbi posztját a Halálosztóról, százszor érdekesebb, mint az én nyavalygásom.

Aki meg olyan gyagya mint én, annak szösszenek egyet arról, hogy bezzeg régen meg volt anyag az autókban.

Johannesburgba vettet a sors 5 napra. Az elsö Mercis élmény a leszállás után volt, amikor a futószalagnál Prof. Jürgen Schrempp állt mellettem és a sameszával arról beszéltek, hogy a GM talán lefújja az Opel eladását. Schremppröl nem csak azt kell tudni, hogy ugyanolyan cipöben állt a reptéren, mint én, hanem azt is, hogy a Daimler Chrysler teljhatalmú ura volt és neki köszönhetö a Chryslerrel való fúzió, ami nem kevés pénzébe került a konszernnek, söt, még a 2009-es mérleget is terheli a globális cég Schrempp-féle víziója. Mindegy, érezze jól magát a South African Airways felügyelö bizottságában és az itteni farmján, nem irigylem töle. 

Mivel az autóbérlésembe hiba csúszott, spontán másik céget kellet választanom. Az árak Európához és a cégünk pénztárcájához képest barátiak, így egy csillagos mellett döntöttem, naná, majd Toyota.

Háááát, most kezdödik a bezzeg, régen,... rinyálás, na. C-Klasse, 200-as kompresszoros. Tekintsük el attól, hogy rossz oldalon van benne a kormány és furcsa a tétlen láb (merthogy automata) helyzete a középkonzol környékén. Biztos van az autóban anyag, de más. Régen minden jobb volt. Az anyagok optikája, hát hogy is mondjam, olyan izé. Nem tetszik. Müanyagnak látszik a müanyag, a kormánynak hülye a tapintása és az üléshuzatról nem bírom eldönteni, hogy bör vagy mübör (Ledernachbildung Artico, wazze, ezt a müvésznevet). Ha bör, akkor legyen illata, mint a 15 éves coupémban. Ha nem bör, ne akarjon annak tetszeni. Persze kényelmes (a maga kategóriájában), jó az üléspozíció, tud keresztbe is menni, de valahol nem érzem benne azt, hogy ez még akkor is autó lesz, amikor ledobják az atomot. Na ez az, amit az uszkve 1995. elötti Mercedesek még Náncsi nénivel is elhitettek Mocsolyáson.

A motornak meg fahangja van. De nagyon. Hangolás kérdése lenne? Vagy csak simán tré? Az automata váltó egész egyszerüen nem kifinomult. Buta, rángatós. Kezitcsókolóm Stuttgart, én nem ilyen lovat akartam. Nyilván benne vannak a szükséges kényelmi extrák, de csalodás a gép. Azért, mert C-Klasse? Anno a W201 is ennyivel olcsóbbnak tünt a nagyobb testvérekhez képest? Vagy a nagyobb testvérek is ilyenek manapság? Ideje lenne vezetni egy új E-Klasse-t, hogy pontot tegyek erre a rinyálásra. A C-Klasse mindenestre siralmas a hagyományokhoz képest.

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr5615386416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása