Szeretjük a motorhangot? Persze, de nem mindegy, hogy a szomszéd járatja a négyhengeres dízelét, amíg a jeget kaparja az ablakról, vagy versenypályán süketülünk meg a hangerötöl. Amíg az elsö esetben a pokolba kívánjuk a szomszédot, addig a versenypályán csorgó nyállal forgatjuk a fejünket és észre sem vesszük a halláskárosodást, mert életre szóló élményben van részünk.
Volt ez az izé augusztusban Berlinben, a Mercedes-Benz & Friends nevü dzsembori.
Ott olyanokat írtam, hogy bébaszik a ménkü, meg ilyenek, mikor beröffentik a régi ezüstnyilakat. Az alábbi video megpróbálja visszaadni a hangot, a hangsúly a próbán van, mivel az atmoszférát nem tudja közvetíteni. Mégis odabax és ütvefúr. Mit látunk a videón? az MB-Classic munkatársai korhü öltözetben izzítják a legendákat, mielött a szintén korhü gúnyában feszítö soförök zsebretett kézzel várják, hogy kész legyen a vas.Jochen Mass fölött elsiklunk, nézzük Klaus Ludwigot, aki 6:10-nél úgy áll az autó elött, mint bármelyikünk egy Lada Niva elött. König Ludwig, a Nordschleife királya, hivatalosan 29 év versenyzés után zárta le a hivatalos versenyzöi karrierjét 1998-ban. Ezt olyannyira hivatalosan tette, hogy csak 1999-ig kellett várni, amikor a Zakspeed Chrysler Viper GTS-R-jével megint megnyerte a 24 órás versenyt. Petrolhead a javából, komoly elvonási tünetei lehettek. 2000-ben ismét DTM autóba ült és 50 éves korában két versenyt nyert, rekord, köszönjük.
Miket nyert a 29 éves karrierje alatt? Hát nem keveset: három DTM-bajnoki cím, FIA GT világbajnokság, DRM bajnokság. Le Mans háromszor, 24 órás Nürburgring háromszor. 1979-ben esöben büntette Le Mansban a mezöny gyári prototípusait egy Kremer Porsche 935K3-mal, amit egy utcai 911-re épített a Kremer.
2009-ben, hatvan éves korában ismét befejezte karrierjét, hogy aztán idén mégiscsak elinduljon a Nürburgringen egy 997-es porkéval. Kiesett, de ez mindegy is. Ez a jóember az elmúlt negyven évben olyan autókat terelt a pályákon, amitöl minden rendes autóbuzinak, youngtimer rajongónak és motorsport megszállottnak patakokban folyik a nyála. Gyerekkorunk poszterei köszönnek vissza, a teljesség igénye nélkül: Ford Sierra Cosworth, Zakspeed Capri Turbo, Kremer Porsche 935 K3, Mercedes-Benz AMG 190E 2.5-16 EVO II, Mercedes Benz CLK GTR, Porsche 956C.
Ha végigpörgettük a képeket, jöhet a videó és a húbamme. Riszpekt, König Ludwig.
Na nézzük akkor, hogyan izzítják az 50-60-70 éves ócskavasakat. További jó munkát kívánok.