Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

Kétkerekű perverziók

2009. október 16. - Benyás

Hamár az extrák kerültek szóba. Azt ugye ltudjuk, hogy a Mercedes milyen hasznos és kevésbé hasznos - gy.k. parasztvakítós - extrákkal képes telerakni az autóit, ha Jürgen pénztárcája is passzol az elképzelésekhez. De hogyan néz ez ki a motoroknál? Melyik lenne kétkerekűben a motorok Mercedese? (a BMW ugye kiesik, dogmatika alapján)

Legnagyobb meglepetésemre a Harley Electra Glide-ot hajtó ismerősöm is azt mondta, a HD nagyon nagy királyság, de ebben a kategóriában egyértelműen a Homda Goldwing a mindentvivő. Pfff. Nekem a Goldwingről - ahogy valószínűleg a legtöbbünknek - legelsőre ez a modell ugrik be:
GL1500
Nomen est omen, természetesen aranyban a legütősebb, nomeg bordóban persze: És amitől vaddisznó az egész? Hát alapnak ott a 6 hengeres motor, aztán a szokásostól igencsak eltérő extrák, mint pl. a légrugók, a tempomat, az utasok között sisakon keresztüli kommunikációt segítő rendszer, a motorosan állítható plexi dőlésszög, vagy az olyan alapdolgok, mnt a szivargyújtó aljzat. Ehhez jönnek a háttámlás-könyöktámaszos bőrfotelek, meg a három és fél mázsa feletti súly üresen.
Hiába a pazar kényelem, a dizájnos ufófék és az űrsikló kinézet, nekem mégsem ezek tetszenek a legjobban. Hogy miért? Mert szerintem a kevesebb néha több.

Namármost úgy vagyok én ezzel a dologgal, mint az autóknál: jó-jó a 90-es évek termése, de az igazán über az a 80-as évek ebből is. Hogy miről beszélek? Itt van pl. a Goldwing első szériája a GL1000, még meztelenül. Nagy túra idommal is lehetett kapni, az Executive kiszerelés eleve így került forgalomba. De az igazi szépség a naked verzió, semmi sallang, semmi plexi, a boxer csak kétharmad annyi lökettérfogatú, a gép jóval könnyebb, élhetőbb, motorozhatóbb.
GL1000_2
Könnyű beleszerelmesedni az egyszerű, minden rafinériától mentes formába, a gyönyörű felnikbe, nem mellesleg a fekvő négyhengeres blokk se kutya.
GL1000_4
Nem tudok betelni vele, innen is nagyon szép:
GL1000_5
Ahogy kijött a második széria, kiderült, hogy erre is lehet rátenni egy lapáttal. Túraidom nélkül ezt az 1100-as szériát lehetett kapni utoljára, a következő ezerkettesek már mind burkoltak voltak. Nekem viszont pont a második széria felöltöztetett változata tetszik a leginkább, nézzék csak:
GL1100_1
12V-os rendszer, kazettás rádió, markolatfűtés, tárolódobozba integrált hátsó lámpák - mindez 1981-ben. Nem rossz, mi? A legkirályabb az amerikai piacra szánt Interstate kivitel, pár extrával és kicsi krómmal több került rá, mint az európai modellekre. Röviden összefoglalva: dugnám.
A Honda legendásan megbízható motorokat gyárt, ezekkel az öreg vasakkal sincs különösebb probléma, ha megfelelő szinten karban vannak tartva - legalábbis ezt lehet olvasni a fórumokon, és ezt mondják az itthoni, régebbi motorokra specializálódott szakik. Bájdövéj ezeket a szép jószágokat röhejes, 2-3000 eurós áron lehet megvenni Európa boldogabbik felében, úgyhogy a lecke fel van adva.

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr6615386424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása