Öreg Merci nem vén Merci - utcára vele, ne a múzeumba!

Mercedes Youngtimers

Túl az első 600-on

2009. szeptember 16. - Benyás

by Zaba

No nem S600-ra gondolok, hanem gondtalan kilométerre az új autómmal.

Mint már tudjátok, sokadik nekifutásra sem találtam számomra megfelelő W124-est. Az a kb. 15 autó, amit élőben megnéztem, meg a többi aminek Ti jártatok utána, mind kehes volt valahol. Volt persze olyan is, amit a vizitem után, beadtak egy kereskedésbe, és 75000-rel visszatekert órával árulják azóta is - persze, kinek nem gyanús egy 20 éves merga pont 174900 km-rel!?

No, de nem is erről akarok szólni: mindenféle nyaggatás és gondolkodás után, bizonyos mértékben igazat adva a többség véleményének, megvettem egy 1998-as S202 C180T-t (az első C kombit).



Az úgy volt, hogy egy vasárnap reggel arra ébredtem, hogy nem mehetek le úgy a Kunságba, hogy nem láttam előtte még ilyen autót közelről, és még csak nem is fogja a kezemet senki. Ezért aztán kiszaladtam a FAP-ra (itt láttam a fent említett '24-est is újra). A 'tanulmányúton' rájöttem, hogy az az autós szaklapokban nyomtatásba került, és a neten is több helyen fellelhető kritika - miszerint az első C limuzinjainak csomagtérajtaja nagyon pici - igaz. Sőt, nem csak pici az ajtó, de a csomagtér is nehezen rakodható, amorf és lapos a W201-hez képest. Ott, ha át is kell emelni a tárgyat a hátfalon, egy nagyjából hasáb alakú tér áll rendelkezésre, a csomag forgatható még bent is. A W202-ben mindenféle dudorok beállnak a térbe és az egész befelé szűkül.

Arra rájöttem már korábban, hogy a feltételrendszeremnek megfelelő '24-hez úgy tűnik nincs elég pénzem, illetve a jelenlegi magyar valóságban olyan autó, amit akarok, tulajdonképpen nincs is. Így hát rávettem magam, hogy ismét körbejárjam azt a C kombit, amivel hetek óta szemeztem, egy ráadásul pesti verdát. Benyás kollégát is kicsalogattam, hogy nézze meg, hiszen ő mégiscsak egy ugyanilyen kasztnit (is) vezet, ha kétszer ekkora motorral is. Ő is rábólintott, meg Sanyi mester is. Igaz, Sanyi már csak akkor látta, mikor elhoztam, s ha nem is mondta, hogy jó lesz ez, de legalább nem fikázta sárba.

Szóval szeptember eleje óta birtoklom, kaptam rá nyári gumit, levizsgázott, zöldkártyázott és tankolgatom szeretettel.

Ami tetszik:

    * szép a színe (női szempont),
    * csöndes,
    * 11 éves létére is újautó érzeted van benne: a 'busz'-nál már nem 100%-os indexkar itt olyan, mintha én mozgatnám először.

A motorja:

    * baráti, 9 l alatti fogyasztással viszi az 1410 kg-ot,
    * de alacsony fordulaton nyomatékszegény, kb. 2000 rpm-től húz tisztességgel,
    * 130-nál 3500-at pörög.

Ami nem tetszik:

    * keresztben keskeny a csomagtér a kerékdobok miatt,
    * a szellőzés kevésbe hatékony a 201-hez képest (és nagy a különbség a klímaüzemhez mérten); lefele állításkor is felpörög a ventilátor egy picit,
    * számomra fura, hogy az ajtókat elindulás után automatikusan zárja, de feloldani csak a vezető oldali ajtó nyitásával, vagy a gombbal lehet,
    * nincsenek a (klasszikus mercedes-es) váltást segítő rovátkák a km-órán,
    * erős napfénynél a lámpakapcsoló jelei pont a külső "villaszippantó"-tükörre vetülnek, ez bezavar a sávváltásba. A tükör beállíthatósága rossz: minden a helyén, mégis sokat látok a kocsi oldalából.

Ami gond van vele:

    * itt-ott javítandó felületi rozsdák alul (lengőkar és hosszborda),
    * olajsaras (de hibátlanul működő) difi,
    * szilentek, gömbfejek,
    * egyik lámpabúra kavicsos,
    * jobb hátsó ablak melletti kédereket helyükre kell tenni,
    * a bal ablakmosóspricni inkább a motorháztetőt mossa.

Az esztétikai kifogások:

    * kiégett izzó a fűtés egyik tekerőjében,
    * kézben maradt levegőbeömlő-állítópöcök,
    * lejáró ajtóbehúzó,
    * és a könyöklő nagyon hiányzik (még...).


Úgy érzem tehát, hogy a segítségetekkel ésszerű kompromisszumot hoztam: egy "fiatal" és jól kihasználható Mercedes-Benz tulaja lettem: az egyhetes családlátogatást a pici összes holmijával megúsztuk a roló alá majdnem beférő cuccmennyiséggel. Drukkolok, hogy csak ennyi gondom legyen vele még jó sokáig és bízom benne, hogy a Ti is megbarátkoztok a típussal, mert az első példányok már ebből a C-ből is 16 évesek, lassan ez is youngtimer lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesyoungtimers.blog.hu/api/trackback/id/tr6315386434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása