by Zaba
No nem S600-ra gondolok, hanem gondtalan kilométerre az új autómmal.
Mint már tudjátok, sokadik nekifutásra sem találtam számomra megfelelő W124-est. Az a kb. 15 autó, amit élőben megnéztem, meg a többi aminek Ti jártatok utána, mind kehes volt valahol. Volt persze olyan is, amit a vizitem után, beadtak egy kereskedésbe, és 75000-rel visszatekert órával árulják azóta is - persze, kinek nem gyanús egy 20 éves merga pont 174900 km-rel!?
No, de nem is erről akarok szólni: mindenféle nyaggatás és gondolkodás után, bizonyos mértékben igazat adva a többség véleményének, megvettem egy 1998-as S202 C180T-t (az első C kombit).
Arra rájöttem már korábban, hogy a feltételrendszeremnek megfelelő '24-hez úgy tűnik nincs elég pénzem, illetve a jelenlegi magyar valóságban olyan autó, amit akarok, tulajdonképpen nincs is. Így hát rávettem magam, hogy ismét körbejárjam azt a C kombit, amivel hetek óta szemeztem, egy ráadásul pesti verdát. Benyás kollégát is kicsalogattam, hogy nézze meg, hiszen ő mégiscsak egy ugyanilyen kasztnit (is) vezet, ha kétszer ekkora motorral is. Ő is rábólintott, meg Sanyi mester is. Igaz, Sanyi már csak akkor látta, mikor elhoztam, s ha nem is mondta, hogy jó lesz ez, de legalább nem fikázta sárba.
Szóval szeptember eleje óta birtoklom, kaptam rá nyári gumit, levizsgázott, zöldkártyázott és tankolgatom szeretettel.
Ami tetszik:
* szép a színe (női szempont),
* csöndes,
* 11 éves létére is újautó érzeted van benne: a 'busz'-nál már nem 100%-os indexkar itt olyan, mintha én mozgatnám először.
A motorja:
* baráti, 9 l alatti fogyasztással viszi az 1410 kg-ot,
* de alacsony fordulaton nyomatékszegény, kb. 2000 rpm-től húz tisztességgel,
* 130-nál 3500-at pörög.
Ami nem tetszik:
* keresztben keskeny a csomagtér a kerékdobok miatt,
* a szellőzés kevésbe hatékony a 201-hez képest (és nagy a különbség a klímaüzemhez mérten); lefele állításkor is felpörög a ventilátor egy picit,
* számomra fura, hogy az ajtókat elindulás után automatikusan zárja, de feloldani csak a vezető oldali ajtó nyitásával, vagy a gombbal lehet,
* nincsenek a (klasszikus mercedes-es) váltást segítő rovátkák a km-órán,
* erős napfénynél a lámpakapcsoló jelei pont a külső "villaszippantó"-tükörre vetülnek, ez bezavar a sávváltásba. A tükör beállíthatósága rossz: minden a helyén, mégis sokat látok a kocsi oldalából.
Ami gond van vele:
* itt-ott javítandó felületi rozsdák alul (lengőkar és hosszborda),
* olajsaras (de hibátlanul működő) difi,
* szilentek, gömbfejek,
* egyik lámpabúra kavicsos,
* jobb hátsó ablak melletti kédereket helyükre kell tenni,
* a bal ablakmosóspricni inkább a motorháztetőt mossa.
Az esztétikai kifogások:
* kiégett izzó a fűtés egyik tekerőjében,
* kézben maradt levegőbeömlő-állítópöcök,
* lejáró ajtóbehúzó,
* és a könyöklő nagyon hiányzik (még...).
Úgy érzem tehát, hogy a segítségetekkel ésszerű kompromisszumot hoztam: egy "fiatal" és jól kihasználható Mercedes-Benz tulaja lettem: az egyhetes családlátogatást a pici összes holmijával megúsztuk a roló alá majdnem beférő cuccmennyiséggel. Drukkolok, hogy csak ennyi gondom legyen vele még jó sokáig és bízom benne, hogy a Ti is megbarátkoztok a típussal, mert az első példányok már ebből a C-ből is 16 évesek, lassan ez is youngtimer lesz.